Asiakaspäällikkö on rakennusprojektissa korvaamaton apu asiakkaalle - Saagatalot
Saagatalot

Asiakaspäällikkö auttaa

Asiakaspäällikkö on asiakkaan yhteyshenkilö projektin alusta ihan loppuun asti. Jos kauppakirjat allekirjoitetaan tällä viikolla, niin jo ensi viikolla yhteistyö asiakkaan kanssa alkaa toden teolla.

Alkuvaiheessa käydään läpi muun muassa sopimuksen sisältö, luonnoskuvat ja rakennuslupasuunnitelma. Vaihe vaiheelta edetään erikoissuunnitteluun, johon kuuluu kaikki tulisijasuunnittelusta kaluste- ja sisustussuunnitteluun. Rakennusluvan saatuaan kohde siirtyy työnjohtajan pöydälle.

Asiakaspäällikkö suodattaa tietotulvaa

Koska huomioitavia ja muistettavia asioita on paljon, asiakaspäällikkö on erittäin tärkeässä roolissa. Asiakaspäällikkö pitää asiakkaan ajan tasalla koko projektin ajan, huolehtii aikatauluista ja siitä, että kaikki valinnat tulee tehtyä oikeina aikoina. Sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä, onko jotain tärkeää projektiin liittyvää unohtunut tai jäänyt jossain välissä kokonaan tekemättä.

Joskus asiakaspällikkö saa jopa kutsun tupaantuliaisiin

Saagataloilla rakentamisprosessi etenee vakiintunutta rataa pitkin kuin juna, ja olemme tehneet paljon töitä sen eteen, että asiakas on hyvissä käsissä. Kun aikataulu ja budjetti pitävät ja asiakas on tyytyväinen, tiedämme että kaikki on sujunut niin kuin pitääkin. Joskus asiakkaan ja asiakaspäällikön yhteistyö on ollut niin saumatonta, että kiitosta satelee vielä pitkän ajan jälkeen ja asiakaspäällikkö saa kutsun tupaantuliaisiin.

Asiakaspäällikkö tietää nykyajan rakentamisen trendit

Tonttien koot ovat pienentyneet, kun kuluttajat hakeutuvat lähelle asutuskeskuksia. Rakentaminen ja talon ulkomuotokin on muuttunut kompaktimmaksi, mikä näkyy asuinneliöiden pienentymisenä.

Omakotitalot ovat nykyään enimmäkseen 110–125 neliön kokoisia ja niihin tehdään vain ne tilat, mitä oikeasti tarvitaan. Myös energiamääräykset ja jälleenmyyntinäkökulmat asettavat rakentamiseen erilaiset raamit kuin aiemmin.